dilluns, 9 de gener del 2012

TOP 5, Aquest cop de cine!


Sembla mentida! sembla que fos ahir que sortíem d'un estiu ABRASADOR i no se gaire bé com ens plantem al 2012!
Fa dies que em ve de gust posar al bloc una entrada sobre el que ha estat l'any a nivell de sèries i cinema el 2011, us puc dir que a nivell de sèries la Berta ho ha bordat ha estat com si abans de penjar l'entrada ens ho haguéssim parlat, però no va ser així d'una manera totalment casual ha donat al clau amb les sèries que han format part del meu 2011, podríem dir que menys America Horror History totes les altres estic d'acord i afegiria que, per mi aquest 2011 ha estat MARCAT! per una sèrie DOCTOR WHO, per un home David Tennant, gràcies a ell he entrat en el mon del Doctor i gràcies a ell el 2011 per mi sempre serà l'any en el que vaig descobrir tota la mitologia i la màgia d'aquesta increïble meravella.
Així doncs deixant a part les sèries m'agradaria fer un Top Five però aquest cop de cine. I si us ve de gust anem al lio!

La cinquena per fer-ho interessant es la peli d' X MEN PRIMERA GENERACIÓ. Pel·lícula molt recomanable per diferents raons! Es entretinguda al 100x100 te actuacions brillants tot i ser una d'aquestes pel·lícules que podrien deixar les interpretacions en un segon pla, i escudar-se en el fet que hi ha grans efectes especials, doncs no ho fa! I en la meva opinió es això el bon cinema per una banda que t'expliquin històries on si cal tingem efectes especials (sempre que aquests efectes ens ajudin a portar la història a un terme interessant) i per acabar de lligar, actuacions que facin creïble tot allò que els efectes ajuden a explicar quan una pel·lícula té aquest dos ingredients es difícil que no tingui una bona acollida! i es per això que X Men primera generació funciona.

La quarta pel·lícula  que m'ha agradat aquest 2011 ha estat sense cap dubte La Boda de mi mejor 
amiga, No us deixeu enganyar pel títol, no feu com jo, durant tot aquest any el nom em tirava cap enrera i pensava que seria pastelona o estúpida i res d'això es una història de personatges on empatitzes amb la protagonista per nassos, i lluny de ser una història de noies sense cap gràcia es tot el contrari, es una història sobre la vida, sobre com molts cops sembla que tot és posi de cul i per molt que ho intentis arreglar les coses van de mal en pitjor, no encaixes i veus que tot avança menys tu! La Boda de mi mejor amiga es això i molt més.


En el tercer lloc vull posar una  pel·lícula  amb la que potser ningú estarà d'acord i encara que la volia posar la nº 1 no per bona no per oscaritzable, per res de tot això, la vull posar per tema malenconic i es que allà a mitjans de Juny va arribar a les nostres pantalles la segona part de l'ultima peli d'en Harry!  ha estat èpica almenys per a mi! veure els últims moments d'aquesta aventura que vaig devorar en tinta! Veure-la en pantalla gegant ha estat inoblidable, la pel·lícula que fa justícia al Snape, la peli que fa justícia al Nevill un parell de coses que es treuen de la màniga i poca cosa més amb les que no estic d'acord! per mi veure en Harry en pantalla gegant per última vegada ha estat una gran experiència i com no, hi ha ganes de tornar-la a devora en DVD, faltaria més.

En el número dos de la llista hi col·loco Midnight in Paris. se el que em direu! Woody Allen te defensors i detractors, d'acord, ho accepto sóc una enamorada d’en Woody Allen, les seves pelis sempre em toquen, trobo que les seves històries són grans i petites a l'hora, trobo que en Woody sap fer cinema, sap explicar-te històries que t’encanti-li’n, personatges tremendament humans amb pors, passions, inseguretats, enveges, somnis desitjós... Aquest cop, Paris i l'Allen fan un tàndem perfecte amb una peli que desprèn aroma i escènica cinèfila! una obligatòria d'aquest any que acabem de deixar enrera.
 
I he de dir que arribat aquest punt a punt de coronar el cim vull col·locar d'alt de tot una peli que crec que serà la revolució dels Oscars 2012 The Artist, pel·lícula muda amb blanc i negre. Per mi ha estat la peli de l'any, Aquells films que no saps perquè quan els mires saps que estàs  veien més que cinema, una obra d'art...  Us la recomano.

1 comentari: